Hej å hå !

Nu är vardagen igång igen. Vi var på öppna förskolan i stan i måndags. det var skoj! Så stor Kevin blivit. Tänk att han kan krypa omkring själv o leka med de andra barnen. Och bryr sig inte ett dugg om sin mamma :) Hemma måste jag ju vara i närheten om han ska leka själv. Helst sitta bredvid på golvet. men med andra barn som lekkompisar är behövs inte jag !
Igår var vi på öppna förskolan här där vi bor. Likadant där. Kevin hittade en tvåårig flicka att leka med och utforskade vardenda grej de hade. Tror han kände igen sig.
Förstår inte att han måste utforska allt Allt ALLT med munnen !? Ska han aldrig sluta med det?
Ett exempel...
I lördags städade jag lite. Gick runt o dammade. Sen hade jag tappat disktrasan vid köksbänken där jag stod. Kevin kom o tog den. Han kröp iväg med den ut i hallen. Tänkte att det är bäst jag tittar vad han gör med den.
Han hjälper mamma städa :) Dammar lycktan. O han visste vad han gjorde. Han torkade verkligen med trasan precis som han sett mamma göra.



Jag tänkte att han får behålla trasan så tar jag en ny när jag ska torka bordet. Då kommer han o ställer sig bredvid mig o drar trasan på bordet precis som jag !! :)
Skulle ta ett kort på honom. Men han hade napp i munnen... Så jag tänkte den tar vi ut. Hann inte mer en ploppa ut den så stoppade han in trasan.



Så jag gav honom nappen igen o hoppades på ett bra kort när han torkade bordet...men nej,nej nu visste han hur god trasan var o tog själv ut nappen.
Såhär är det varje dag. Allt ska in i munnen o inte ens en napp kan stoppa honom! Men det går väl över snart antar jag!


Nu ligger han o sover sött i sin säng. Lyckade shålla honom vaken till strax efetr 11 idag !! (sov iof ända till 6.30 med endast tre uppvak) Iaf... han var så duktig så han somnade alldeles själv såhär mitt på dagen i sin säng! Utan gnäll el gråt. Får se om vi kan få detta till rutin. Att somna efter lunch o bara sova en gång om dagen.

Sen när han vaknar ska vi till öppa fsk igen :) Babycafé idag. Efetrsom jag jobbat ons innan har vi inte kunnat gå dit innan. Nu är han snart ett år o frå inte gå dit. Men vi tänkte kolla läget o se om man kan lära känna några yngre bebisar oxå. På vanliga öppna är de ofta 2år o uppåt el riktigt små syskon.

Kanske blir det träning för mig ikväll igen. Men jag har hört att man inte ska ta ut kroppen för mkt i början så två dagar i rad kanske blir för mkt. Får nog vila ikväll :)

Imorron kväll ska vi iaf till K,M o lilla L. K har fyllt 25 ! Ska bli trevligt! Lillen har säkert växt flera cm på 1,5 vecka :)


Dax o äta lite lunch nu kanske. Kevin fick fisken från igår så jag får snickra ihop ett par mackor el nått till mig.


Puss o Kram!






Kevin i söndags... stackarn blir så torr runt munnen av kylan i kombination med saliv runt munnen.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej hej!



Jättefin hemsida du har fått! =) Låter som du har fullt upp på dagarna men en som håller på och upptäcker världen för fullt! Haha.. snällt av honom att hjälpa sin mamma städa i alla fall.



Jobbar du fortfarande i Halmstad eller har du hittat ngt annat??



Ha en mysig helg! Kram kram

2010-01-16 @ 16:28:55
URL: http://solskenstimmar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0