redan 2010 !

Jaha då var det ett nytt år. 2010 !! Vad hände? Kevin föddes väl i början på 2009 ??  Helt sjukt att han snart ska fylla ett ! jaja, så är det... tiden springer iväg o jag föröker hinna med. det är hur som helst underbart att se honom växa för var dag!

Nyår firade vi tillsammans med vänner hemma hos oss. En alldeles ny vän, (el mest Kevins kanske), som knappt hunnit bli 2 v gammal firade sitt första nyår med oss. Så söt !! Och så liten.
Tänk att de pojkarna är födda samma år. Det är ju stor skillnad just nu men om ett par åt kommer de antagligen se jämngammla ut. Häftigt !

Vi åt gott. Förrätt stod P & M för, Vi gjorde huvudrätt o K & M hade fixat eftrerätt ! Och det hade vi gjort bra allihopa! Det blir ju dock lite rörigt när en trött liten Kevin ville sova mitt i maten.
Men han somnade gott iaf. Vi andra åt färdigt. Spelade lite sällskapsspel och hade trevligt. (inte lilla L såklart han sov och åt mest :)  )
Klockan blev kvart i tolv o någon fick ju såklart superbrottom ut. Han hade lite raketer att tända. Jag och M stannade inne hos våra små pojkar. Vi hade nog förresten den bästa platsen för vi såg bra härifårn soffan o slapp frysa öronen av oss ! Och så slapp jag se folk tända eld på pengar.
När gänget kom in igen vaknade Kevin o ville säga Gott Nytt År ! Han var jätteglad o var med oss när vi drack champange o åt lite kex o ost.
När gästerna senare gått hem gick vi o la oss i sängen allihopa. Och han somnade faktiskt om väldigt snabbt. Skönt, för jag var ju TRÖTT!

Nyårsdagen var väldigt lugn. Vi sov när Kevin sov sin fm. lur. Plockade iordning lite och handlade lite mat.


I Lördags var vi iväg på Väla och IKEA. rea-shoppade lite och bytte hylla till Kevin bla.. Kom på att han behövde en större. Den skruvade Oskar ihop när vi kom hem sen somnade Kevin o så kom A & K över o vi tittade på film. det var mysigt. Längesen vi träffade dem.

På söndag morgon fixade vi iordning Kevins rum. Oskar (och Kevin) skruvade även ihop en liten byrå (229kr!!) som vi har på vårt badrum där uppe. Bilig förvaring o den enda möbel vi hittade som fick plats.
Hur som helst.... visst är Kevin duktig på att skruva:) Han vill göra allt som pappa så han fick en egen skruvmejsel.







Nu är det bättre förvaring på badrummet. (sådan som Kevin inte river ner direkt) haha, jag har försökt att inte visa honom att det finns lådor på byrån. Hoppas inte han kommer på det själv bara! :)  vad tror ni?
Sen bytte vi iaf om från pyjamas osv. gick liten promenad. kevin sov gott ute. Vi fixade. Och nu är kläderna tvättade o Kevins rum lite iordning. FINT ! Förutom de fula tapeterna.

Imorgon tisdag är Oskar ledig. Alltså två lediga dagar mitt i veckan. Lyx! Vi tänkte att vi skulle åta lunch i ishallen och titta på deras träning Jippi!! haha. och så ska vi....... skaffa TRÅNINGSKORT! äntligen!  håll nu tummarna för att det blir så.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0